Welcome to Ford Puma Czech!

Hlavní nabídka
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
Diskuzní fórum

Ford Puma Club :: Zobrazit téma - Správná chladící kapalina
PřihlášeníUživatelHeslo
Přihlásit mě automaticky při každé návštěvě    
Registrace
Registrace
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Obsah fóra Ford Puma Club » Motor

Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Správná chladící kapalina
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ttoomm
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 16.2. 2008
Příspěvky: 415

PříspěvekZaslal: ne leden 24, 2010 10:34 pm    Předmět: Správná chladící kapalina Citovat

zasvětí mě nějakej dobrák do problematiky chladicí kapaliny? Smile mam jí kousek po MIN ryskou ale zrovna tohle tema mě nějak do tědka míjelo takže nevim kterou koupit.
V mojí nádržce je nějaká růžová - rozlišujou se podle barvy?
A jak je to s mrazuvzdorností? Musí se to něčim ředit nebo už to je nemrznoucí tak říkajíc od přírody? Smile

Díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
janicka
Puma God
Puma God


Registrace: 14.3. 2008
Příspěvky: 1199
Bydliště: Holice

PříspěvekZaslal: ne leden 24, 2010 11:05 pm    Předmět: Citovat

nejspis myslis vodu ve vyrovnávací nádržce, že?...v letě dolévej destilkou, v zimě fridexem-v tvém případě růžovým(děla se ješte modrý)....fridex se kupuje neředěný, takže je důležitý poměr voda x fridex...to ti určuje, v kolika stupních ti voda zamrzne...
_________________
FORD PUMA 1.6 ZETEC SE
Ford Puma 1.7...ta ACEova
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
ttoomm
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 16.2. 2008
Příspěvky: 415

PříspěvekZaslal: po leden 25, 2010 8:23 am    Předmět: Citovat

okay, diky. Vim že se to dá i nějak zjistit ten bod mrznutí tý kapaliny co tam teď je v nádržce žejo, jednou sem to nechal v servisu udělat, sám sí to ale člověk neudělá pokud na to nemá takovou tu pumpičku žejo?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
misakxt
Puma God
Puma God


Registrace: 7.8. 2007
Příspěvky: 1107
Bydliště: Čáslav

PříspěvekZaslal: po leden 25, 2010 9:29 am    Předmět: Citovat

každopádně destilku tam nelej..vždycky to dolejvej chladivem-proč??no to je jednoduché.i pokud tam budeš mít větší koncentraci glykolu než má být tak se v podstatě nic nestane ovšem-Ford používá ocelové tešnění pod hlavou takže nějaké rozežrání jako u jinýho vozů nehrozí.když jí budeš mít menší a v tom lepšim případě si toho všimneš tak budeš muset část vody vysputit a dolít to glykolem na požadovanou hodnotu což je dost nepraktický ale pokud si toho nevšimneš tak ti to zamrzne což už je průser.mám takový tušení že u nás dáváme do aut chladivo v koncetraci okolo 52-56%..-každopádně pokud máš chladící okruh dobře utesněn tak není důvod jí tam pořád dolévat.jednou za tři až pět let jí vyměnit(intervaly výměn se dost lišel podle použitý kapaliny).každopádně červený(růžový) glykol se používá do benzínových motorů kvůli lepším vlastnostem při přenosu tepla a má zase nevýhodu že se hodně rozpíná při zahřátí a to je u naftových motorů problém protože mají větší objem chladícího okruhu a musela by tam být velká expanzní nádobka ale naftový motor neprodukuje tolik "odpadního" tepla jako benzínový takže se tam používá (modrozelený)glykol......je to jasné??....no tak koncentrace se nechá přibližně změřit hustoměrem kterej si koupíš v OBI za 60Kč a není úplně špatnej...nebo se potom používá tzv .refraktometr ten je ale drazší cca 1200Kč....
Kód:
http://www.ahprofi.cz/refraktometr-kapalin-aku-a-v-chalidich-systemech
ze předu pod ten plast tam nakapeš chladivo a z druhá strany do toho proti světlu koukáš a na stupnici se ti ukáže kolik % tam máš...jednoduché jak facka.....to samé se prodává i na Ethanol(náplň ostřikovačů).....
_________________
Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg

Skype: misakxt
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
asps
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 29.1. 2009
Příspěvky: 301

PříspěvekZaslal: po leden 25, 2010 1:04 pm    Předmět: Citovat

ja osobne mam v a moji 1.4 jen samotnou ruzovku nicim neredenou. Ale jak uz je tady psano redit by se to z pravidla melo. Hlavne tam nikdo nelejte vodu z kohoutka jinak vam vodni kamen bude ucpavat chladici kanalky a v lete by mohl nastat problem
_________________
Ford Puma 1.4 1999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
ttoomm
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 16.2. 2008
Příspěvky: 415

PříspěvekZaslal: po leden 25, 2010 9:57 pm    Předmět: Citovat

OK diky za odpovedi, no trochu se bojim tam lejt jenom ruzovej fridex prave aby to neco nerozezralo ale jak misakxt pise tak by asi nemelo, jinak samotnejm trubkam a jinejm vecem ktery by se s nim dostaly do kontaktu by myslis teda 100procentni koncentrace fridexu nevadila?

a proc se musi po trech nebo peti letech menit? jenom z precence nebo to ma nakej duvod jako treba brzdova kapalina kam se dostava vlhkost a snizuje se tim teplota varu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Lucius
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 27.10. 2008
Příspěvky: 455
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: út leden 26, 2010 6:46 am    Předmět: Citovat

Fridexu sa neboj kludne ho tam mozes mat naliaty cely autu to neposkodi. No a s tou vymenou chladiacej je to tak ze kvapalina straca vekom a tym neustalym varenim svoje termo vlastnosti a jej bod mrznutia sa zvysuje. To znamena ze ked tam nalejes kvapalinu do -40C za 2 roky uz moze mat bod mrznutia pri -20C keby si ju nemenil dost lahko sa moze stat ze ti to zmrzne a praskne bud chladic alebo hlava motoru a kopa dalsich veci. Dalsia vec je ze kvapalina do seba pohlcuje vela necistot ktore sa uvolnuju v chladiacom systeme.
_________________
Ford Puma 1,7 VCT 92Kw 1679ccm r.v.1998
Kia Rio 1.4i 71Kw 1399ccm r.v.2007
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
ttoomm
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 16.2. 2008
Příspěvky: 415

PříspěvekZaslal: st leden 27, 2010 7:54 pm    Předmět: Citovat

okay, vzhledem k tomu ze auto jezdi jen z garaze do garaze tak doufam ze nic nezamrzne ani nepraskne Smile
jak to vlastne je, muze kapalina behem jizdy zamrznout v expanzni nadobce nebo cirkuluje a nemelo by se to stat?
hlavne od motoru jde tepla hodne zejo takze i kdyby necirkulovala tak tak by se nemelo nic stat ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Johnik
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 10.4. 2006
Příspěvky: 1965
Bydliště: Za Prahou

PříspěvekZaslal: st leden 27, 2010 8:50 pm    Předmět: Citovat

Chladič je teplotní výměník, takže musí cirkulovat. Celej ten princip je na tom postavený.
_________________
PumaTrip.webnode.cz

S Pumou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse, Hungarian Ford Puma Meeting Szelid, 25 Jahre Ford Puma Ahrdorf... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
ttoomm
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 16.2. 2008
Příspěvky: 415

PříspěvekZaslal: st leden 27, 2010 11:15 pm    Předmět: Citovat

jj to je mi jasny ze je to cely obeh ale expanzni nadobkou neprobehne vsechna voda co probehne chladicem ne? to by bylo i videt po nastartovani motoru ze tam tim hornim otvorem do ni tece kapalina a zespoda ubejva, slo mi o to, jestli muze kapalina behem jizdy v nadobce zamrznout kdyz z autem vyjedu z garaze (kdyz vyjedu v nezmrzlym stavu s ni Smile)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
RS11
Puma Owner
Puma Owner


Registrace: 13.3. 2010
Příspěvky: 82
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá srpen 06, 2010 10:54 am    Předmět: Citovat

asps napsal:
Hlavne tam nikdo nelejte vodu z kohoutka jinak vam vodni kamen bude ucpavat chladici kanalky a v lete by mohl nastat problem


Může se tam dát i voda z kohoutku, dneska ty nemrznoucí směsi obsahují takové látky, že se ten vodní kámen rozpustí, k ucpání kanálků nedochází. Ale samozřejmě nejlepší je dolévat správnou chladící kapalinou.


Naposledy upravil RS11 dne pá srpen 06, 2010 4:26 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
faust54
Puma God
Puma God


Registrace: 28.10. 2008
Příspěvky: 1350

PříspěvekZaslal: pá srpen 06, 2010 3:51 pm    Předmět: Citovat

Ja leju ruzovej Motorcraft co tam ma byt a je klid...
_________________
Ford Fiesta ST180 red r.2015
VW Golf MKIII Cabrio GTI 8v blue r.93

Ford Puma 1.7 r.99 silwer - EX (crash)
Ford Puma 1.7 r.01 silwer - EX

http://www.youtube.com/watch?v=wzVuQiwFwFA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
sulostar
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 25.2. 2009
Příspěvky: 112
Bydliště: bratislava/snina

PříspěvekZaslal: pá září 17, 2010 10:16 am    Předmět: Citovat

TAK v poslednom case som sa informoval ohladne chladiacej kvapaliny a zaklad je NIKDY NEMIESAT FARBU a NEMENIT FARBU kvapaliny , najlepsie je pouzit chladiacu kvapalinu na rovnakej baze ako bola predchadzajuca , dalej kvapalina sa meni po cca 3-4 rokoch , niektore kvapaliny ked su neriedene maju bod mrznutia napr pri -8 a ked sa rozriedia pri -38 a to je rozdiel , takze neliat cistu a stale riedit podla navodu , chladiaca kvapalina po urcitom case straca mazne a antikorozne ucinky preto ju treba sem tam vymenit a ked ste ju nemenili dlho moze sa stat ze vam napr. chladic drzi len na "hrdzi" ked nalejete novu ta tu hrdzu rozlepta a zacne vam to tiect , mne clovek od fachu silno odporucil CASTROL Antifreeze
Kód:
http://www.olejcentrum.sk/motorovy-olej/castrol/castrol-antifreeze-nf--1l
v predajni som o tom dostal hodinove skolenie Very Happy , a recenzia na nemrznuce kvapaliny ktore sa vyrabaju na slovensku boli asi podobne vode z vodovodu Sad
_________________
I don't need sex.Life fucks me whenever it can:)
192797951?
sulostar@googlemail.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
oche
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 28.1. 2011
Příspěvky: 114

PříspěvekZaslal: st srpen 01, 2012 8:19 pm    Předmět: Citovat

jsem tu našel tento topic a zajímalo by mě proč neměnit barvu kapaliny ? Mám tam modrou a chtěl bych tam dát růžovou, co se může stát ?

našel jsem nějakej no name anti

http://www.raudopneu.cz/?en_antifreeze-g12,39

motorcraft jsem někde vblízko bydliště nenašel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Ford Puma Club » Motor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejít na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory






Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.13 sekund