Welcome to Ford Puma Czech!

Hlavní nabídka
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
Diskuzní fórum

Ford Puma Club :: Zobrazit téma - Vybije se baterie v mrazu?
PřihlášeníUživatelHeslo
Přihlásit mě automaticky při každé návštěvě    
Registrace
Registrace
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Obsah fóra Ford Puma Club » Elektrika

Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Vybije se baterie v mrazu? Přejít na stránku 1, 2  Další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
bublina
Puma Owner
Puma Owner


Registrace: 23.4. 2009
Příspěvky: 60
Bydliště: Praha-Chodov

PříspěvekZaslal: po leden 25, 2010 11:16 am    Předmět: Vybije se baterie v mrazu? Citovat

Ahoj pumáci, slyšela jsem, že když se v těchle mrazech nechá auto stát 2 týdny a nejezdí, může se vybít baterie.... aby se tomu předešlo, stačí auto nastartovat a nechat nějakou dobu (kolik?) běžet, nebo se musí skutečně jezdit, aby se baterie dobila? díky za názor Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
faust54
Puma God
Puma God


Registrace: 28.10. 2008
Příspěvky: 1350

PříspěvekZaslal: po leden 25, 2010 11:40 am    Předmět: Citovat

Pokud nechces opravdu 2tydny, tak bych baterku vyndal..., jinak je samozrejmne lepsi s autem objed aspon blok...
_________________
Ford Fiesta ST180 red r.2015
VW Golf MKIII Cabrio GTI 8v blue r.93

Ford Puma 1.7 r.99 silwer - EX (crash)
Ford Puma 1.7 r.01 silwer - EX

http://www.youtube.com/watch?v=wzVuQiwFwFA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
asps
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 29.1. 2009
Příspěvky: 301

PříspěvekZaslal: po leden 25, 2010 1:11 pm    Předmět: Citovat

Ano baterie se ti samovolne vybije a hlavne v pripadech kdy uz ma nejakej ten patek za sebou, tak pokud s autem nebudes jezdit tak doporucuji baterku vydelat, nechat ji radeji v garazi (ve ktere nemrzne) a u teto prilezitosti tu baterku nechat dobit. Ja mam taky baterky z aut se kteryma nejezdim a uz se nevlezou do garaze vytazeny Smile
_________________
Ford Puma 1.4 1999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
misakxt
Puma God
Puma God


Registrace: 7.8. 2007
Příspěvky: 1107
Bydliště: Čáslav

PříspěvekZaslal: po leden 25, 2010 1:15 pm    Předmět: Citovat

no....baterie postupně s klesající teplotou ztrácí svojí kapacitu..to je jedna věc..přesně jsem to někde na netu viděl vypsaný v tabulce...stačí pohledat...každopádně baterie má i svůj vlastní vnitřní odpor tzn že se sama vybíjí...čim je starší tim se odpor zmenšuje a baterie se vybijí rychleji(samozřejmě že i ztrácí sovojí kapacitu jak stárne).2týdny není žádnej čas na vybití a měl by si to bez problémů nastartovat jestli není baterie starší 4-5ti let......někde jsem čet že na jedno nastartování(v mrazu) je potřeba jízda cca 20km takže opravdu když objedeš blok tomu jenom uškodíš než pomůžeš.
_________________
Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg

Skype: misakxt
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
stanki
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 25.11. 2007
Příspěvky: 110
Bydliště: Sabinov, SR

PříspěvekZaslal: po leden 25, 2010 2:24 pm    Předmět: Citovat

ale zase po vybrati sa zresetuje pocitac, to tiez neje najlepsie, hoci si sam nacita hodnoty ale potrva to. Ja by som ti radil aby si ho niekomu zveril komu veris a viuzival ho aspon trocha, to by bolo naj pre auto. Ja to riesil, ked mi vzali vodicak Rolling Eyes Bratovi som ju poziciaval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
Kdo
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 26.4. 2006
Příspěvky: 141
Bydliště: kousek nad Prahou

PříspěvekZaslal: po leden 25, 2010 11:21 pm    Předmět: Citovat

misakxt napsal:
no....baterie postupně s klesající teplotou ztrácí svojí kapacitu

Ano, tady je zakopaný pes. Jde o to, že vlivem klesající teploty, resp. mrazu se zpomalují chemické procesy vznikající při dobíjení a hlavně tyto procesy probíhají pouze po povrchu desek. Takže v případě jízdy je opravdu potřeba dost km, aby se AKU stihl natemperovat a teprve pak se dá muvit o dobíjení (alternátor ale už jen z princiu funkce není schopen dobít AKU na víc, jak na cca 80%). Taktéž v případě, že někdo nenastartuje a vyndá promrzlý a vycucaný AKU z auta a ihned jej připojí na nabiječku (např. v časové tísni), tak se AKU za chviličku tváří, jako dobitý (napětí, plynování-právě pro to probíhání procesu jen na povrchu desek), ale pokud jej necháte ohřát na pokojovou teplotu (min. 15°C), tak se tvářit přestane a ukáže se, že je třeba pod polovinou své kapacity (plně vybitý AKU je okolo10,5V, plně nabitý = 12,6 - 13V) nebo i plně vybitý a v tomhle stavu je elektrolyt schopný zamrznout i při teplotě mírně pod nulou (v podstatě stejně jako voda) a může dojít i k jeho destrukci (roztržení), takže pokud ráno nenastarujete a vybijete ho marnými pokusy, tak pro něj udělejte alespoň to, že ho odneste do tepla a nenechávejte ho v tomhle stavu v mrazu s tím, že až bude chuť, čas a lepší počasí se o něj postaráte. Takže před ev. dobíjením nabiječkou, je třeba AKU ohřát na uvedenou teplotu (nejlépe přes noc, v hodně časově napnuté situaci ho alespoň ponořit do přiměřeně teplé vody - ne prudce zahřívat = teplotní šok a deformace desek).


misakxt napsal:
.každopádně baterie má i svůj vlastní vnitřní odpor tzn že se sama vybíjí...čim je starší tim se odpor zmenšuje a baterie se vybijí rychleji(samozřejmě že i ztrácí sovojí kapacitu jak stárne).

Samovybíjecí proces v horizontu týdnů nehraje podstatnou roli (samozřejmě, pokud je AKU v dobré kondici), dokonce ani nabitý a např. přes zimu uložený ho není třeba na jaře znovu dobíjet.
OT: v poslední větě misakxt-a došlo asi k překlepu - pokud se má AKU rychleji vybíjet, vnitřní odpor (strůjce samovybíjení) se musí nejprve zákonitě zvyšovat.

Malý návod na správné nabíjení (je ovšem potřeba nabiječka s proudovou regulací (což ty z OBI apod IMHO neumí) a voltmetr.
- Pokud je AKU plně vybitý (+/-10,5V - měřěno za tepla), pak dobíjet proudem 0,05 jeho kapacity až do 12,5V a potom dvoustupňově. Je třeba jeho desky dostat opatrně opět do kondice, rozhodně do něj nervat hned několik ampér k urychlení dobíjení - hrozí prudké zahřátí elektrolytu a např. výstříku elektrolytu, nebo roztržení nádoby vlivem vzniklého tlaku u tzv. bezúdržbových AKU, které nemají ty šroubovací záslepky jednotlivých článků, pokud zátky máte, tak je při dobíjení jenom povolte, ale NIKDY NEODKLÁDEJTE stranou, čímž ev. zabráníte výstřiku elektrolytu a a např. poleptání okolí, neřku-li sebe sama.
- dvoustupňové dobíjení: - 1. st. = proudem 0,12 kapacity až do 14,4V, pokud začne plynovat už pod 14,4V je zasulfátovaný a jeho konec je nablízku.
- 2. st. = proudem 0.06 kapacity do 16.5 V a na této hodnotě se musí min. dvě hodiny držet. Napětí už nestoupá.

Po dobití a odpojení od nabiječky - ihned pokles napětí na 14.4 V , pak pozvolný pokles na 12.6 - 13 V, kde se napětí ustálí = dobito, pokud je napětí nižší, opět je konec nablízku. Pak nechat ještě pár hodin v klidu, aby chemické procesy mohly doběhnout po celé ploše a hloubce desek.
Od původního postupu, kdy se jako optimální doporučovalo dobíjení proudem 1/10 kapacity po dobo 10 hodin je překonané, jako nešetrné, které nezohledňovalo aktuální stav AKU.

Omlouvám se za délku příspěvku a budu rád, pokud vám to pomůže.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
misakxt
Puma God
Puma God


Registrace: 7.8. 2007
Příspěvky: 1107
Bydliště: Čáslav

PříspěvekZaslal: út leden 26, 2010 12:45 am    Předmět: Citovat

tak s tim odporem si trochu vedle.pokud si eletrikář a znáš ohmův zákon tak je jasné že čim se odpor zvyšuje tim se proud zmenšuje.tudíž přeloženě napsáno jak baterie stárne tak se její vnitří odpor zmenšuje a tudíš dochází rychleji k samovybíjení
_________________
Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg

Skype: misakxt
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Pajos_
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 28.10. 2008
Příspěvky: 315
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út leden 26, 2010 3:00 pm    Předmět: Citovat

Tak abychom hlavne BUBLINE odpovedeli na otazku (pro ty kteri jeste nejsou zasveceni- je to dama, pani). Myslim si, ze se stane uplny prd kdyz to auto proste 2 tydny (chvili) nechate stat.. Rozhodne jak rikaj kluci bych mu nepomahal nejakyma 10 minutama na parkaci, kdy se ta baterka presne vic vybije nez dobije a jeste se bude zbytecne opotrebovavat motor.. Kdyz to vezmete z te optimistictejsi stranky tak to bud baterka vydrzi a je OK (aspon jeste prez leto), nebo to nevydrzi a prez leto a hlavne na dalsi zimu budete mit novou Smile
Nic horsiho se stat nemuze.. A nebudete sebe ani auto trapit zbytecnyma obštrukcema.. Wink

Jinak s tim odporem (ohmuv zakon znam Wink by mel mit pravdu Misakxt...
Rozhodne cim mensi odpor, tim vyssi proud!! A obracene..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
Pajos_
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 28.10. 2008
Příspěvky: 315
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st leden 27, 2010 3:50 pm    Předmět: Citovat

Citace:
OT: v poslední větě misakxt-a došlo asi k překlepu - pokud se má AKU rychleji vybíjet, vnitřní odpor (strůjce samovybíjení) se musí nejprve zákonitě zvyšovat.

Tak tady kolega ma pravdu! Dnes mi kamos rek a to je taky logicky, ze cim je baterie starsi, tim se jeji odpor zvysuje a ona se uz nedokaze nabijet na pozadovanou hodnotu! Proste postupem casu ztraci svoji kapacitu..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
Kdo
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 26.4. 2006
Příspěvky: 141
Bydliště: kousek nad Prahou

PříspěvekZaslal: čt leden 28, 2010 1:39 pm    Předmět: Citovat

Pajos_ napsal:
Citace:
OT: v poslední větě misakxt-a došlo asi k překlepu - pokud se má AKU rychleji vybíjet, vnitřní odpor (strůjce samovybíjení) se musí nejprve zákonitě zvyšovat.

Tak tady kolega ma pravdu! Dnes mi kamos rek a to je taky logicky, ze cim je baterie starsi, tim se jeji odpor zvysuje a ona se uz nedokaze nabijet na pozadovanou hodnotu! Proste postupem casu ztraci svoji kapacitu..


Přesně tak jsem to myslel a tak to je. Pokud se má samovybíjení - jak AKU stárne - zhoršovat, což je samozřejmé, je to zákonitě tím, že se zvyšuje jeho vnitřní odpor, čímž klesá proudová kapacita, kterou je AKU schopen v daném okamžiku dodat. Pokud by se měl jeho vnitřní odpor stářím zmenšovat, bylo by to jen k dobru věci,bo by se proudová kapacita zvyšovala a AKU by byl v neustále lepší a lepší kondici.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
misakxt
Puma God
Puma God


Registrace: 7.8. 2007
Příspěvky: 1107
Bydliště: Čáslav

PříspěvekZaslal: čt leden 28, 2010 1:45 pm    Předmět: Citovat

človeče to je zajímavá več..ono do určité míry to doženeš že si to nastavíš na zdroji jakej pro tam láduješ ale zase na druhou stranu jak stárne tak už jí prostě nenabiješ.ovšem kdo pamatuje ještě ty černý baterky tak tam se stávalo že jeden článek většinou odešel a byl úplně ve zkratu.zajímavá debata Smile
_________________
Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg

Skype: misakxt
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Pajos_
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 28.10. 2008
Příspěvky: 315
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt leden 28, 2010 5:21 pm    Předmět: Citovat

Urcite Misaku XT je to tak jak rikame Exclamation
Nekdo proste rozumi autum a nekdo zase elektrice.. Wink Very Happy

Jinak ted jsem prisel na to, ze BUBLINA je moje skoro sousedka.. Shocked Very Happy
Bydlime tu i s Nic.Nebude-m na stejnym sidlaku.. Idea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
yoshi
Puma Owner
Puma Owner


Registrace: 25.8. 2009
Příspěvky: 73

PříspěvekZaslal: pá leden 29, 2010 10:53 am    Předmět: Citovat

Aj mne sa to stalo, išli sme na dovolenku, auto sme nechali na letisku vo Frankfurte a keď sme sa po týždni vrátili, baterka bola vybitá. To bol iný stres, auto v garáži na 12 poschodí, nikde nikoho, pred nami ešte 1200km domov...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Pajos_
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 28.10. 2008
Příspěvky: 315
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so leden 30, 2010 2:28 pm    Předmět: Citovat

No booze! Tak to roztlacim a frcim nekam pro novou.. Smile
Horsi je kdyz je clovek na to sam Evil or Very Mad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
pumAvatar
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 4.11. 2008
Příspěvky: 688
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: so leden 30, 2010 5:24 pm    Předmět: Citovat

4 Pajos_ : Nejsem si jistej, jestli to zrovna v tvoji Pumici jeste je, ale myslim si, ze asi vsechny Pumy maj katalyzator. A auto s katalyzatorem by se nemelo roztlacet, ani roztahovat Exclamation Confused
_________________
Puma is my Avatar! - "Řidič si nevybírá auto... Auto si vybírá řidiče!!!"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Ford Puma Club » Elektrika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejít na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory






Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.17 sekund