Welcome to Ford Puma Czech!

Hlavní nabídka
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
Diskuzní fórum

Ford Puma Club :: Zobrazit téma - Volnobežný ventil??
PřihlášeníUživatelHeslo
Přihlásit mě automaticky při každé návštěvě    
Registrace
Registrace
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Obsah fóra Ford Puma Club » Motor

Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Volnobežný ventil?? Přejít na stránku 1, 2  Další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Beastie
Puma God
Puma God


Registrace: 16.9. 2007
Příspěvky: 1324

PříspěvekZaslal: so květen 31, 2008 7:26 pm    Předmět: Volnobežný ventil?? Citovat

Nazdar...
Už sa to tu asi riešilo,ale chcel by som poradiť od niekoho kto to už robil.Pumka začala trocha zlobiť čo sa týka otáčok.Ked naštartujem a prešlapujem plyn tak otačky sa vracajú v pohode.Ale akonáhle som na ceste v provoze a preradujem (cca.3000-3500ot) tak otáčky vôbec neklesajú,alebo len veľmi pomaly a pri preradení na vyšší stupeň dostanem pekný kopanec.Na volnobehu to fičí.Dnes sa mi to stalo prvý krát.Môže to byť volnobežný ventil??Poradťe dík...Aspom zopár odpovedí a rád by mi pomohlo.Kde ho nájdem??Spravil som foto,že či to náhodou nieje on... Cool



DSC00038.JPG
 Komentář:
Toto je ten volnobežný ventil??
 Velikost:  35.41 kB
 Zobrazeno:  24934 krát

DSC00038.JPG



_________________
aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
honor88
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 4.3. 2008
Příspěvky: 115
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so květen 31, 2008 10:58 pm    Předmět: Citovat

Zdar mam naprosto stejny problem, ale ventilem to asi nebude myslim si ze to dela skrtici klapka dnes sem tu svoji vycistil a je to zas dobre na nejaky cas...
_________________
Na motorkach?...nejezdime rychle, litame jen pouze nizko nad zemi...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
Beastie
Puma God
Puma God


Registrace: 16.9. 2007
Příspěvky: 1324

PříspěvekZaslal: so květen 31, 2008 11:25 pm    Předmět: Citovat

Kde ju nájdem prosím ťa?? Smile
_________________
aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
honor88
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 4.3. 2008
Příspěvky: 115
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne červen 01, 2008 12:22 am    Předmět: Citovat

Od airboxu vede hadice oddelej ji a uvidis tam tu klapku Smile

Edit: na te fotce jak si fotil ten ventil tak myslim ze uplne dole v pravo je videt konec te hadice a pod ni se schovava klapka.
Jinak ten volnobezny ventil jsem taky vycistil byl docela hodne za*rany.
Pokud ti nepomuze vycisteni klapky tak zkus posunout bovden plynoveho pedalu to mi taky pomohlo.

_________________
Na motorkach?...nejezdime rychle, litame jen pouze nizko nad zemi...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
Beastie
Puma God
Puma God


Registrace: 16.9. 2007
Příspěvky: 1324

PříspěvekZaslal: ne červen 01, 2008 9:41 am    Předmět: Citovat

Dnes sa idem do toho pustiť.Chcem vyčistiť váhu vzduchu,volnobežný ventil a tú škrtiacu klapku.

Potom napíšem ako to dopadlo poprípade sem hodím komlet návody aj s fotodokumentáciou Cool

_________________
aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange


Naposledy upravil Beastie dne so říjen 09, 2010 8:49 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
Beastie
Puma God
Puma God


Registrace: 16.9. 2007
Příspěvky: 1324

PříspěvekZaslal: ne červen 01, 2008 3:52 pm    Předmět: Citovat

Tak a mám to za sebou.Hral som sa stým od nejakej 11:00 do 14:35.Inak za tu robotu to stálo a Pumka ide o 100% lepšie.Ako prvé som začal rozoberať airbox dal som dole hadicu a prácička sa začala.V airboxe som mal čisto a aj filter bol o.k. tak som sa pustil do čistenia toho MAF senzora(váha vzduchu).MAF držia dve skrutky na ktore treba originál torx,ale ja som ich zhodil malými a tenkými kombinačkami.Tenké vlákna som vičistil v riedidle,presnejšie som nalial do štupla z flaše riedidlo a potom som tam ten MAF namočil (pozor nie celý iba tie vlákna).Šiel z toho pekný sarajt.Po vyschnutí som ho namontoval späť na kovovú prírubu na airboxe.Tak jedna vec by bola...Dalej som sa venoval škrtiacej klapke.Bola pekne zasratá tak som ju taktiež pracne čistil riedidlom.Nakoniec sa podarilo a vytiahol a prefúkol som aj malú gumovú hadičku na škrtiacej klapke(má na konci šróbik a je pri sahare).Nakoniec som ešte pozrel volnobežný ventil,ale na tom nebolo čo čistiť.Všetko som zmontoval dobre podotahoval a naštartoval.S odvedenou robotou som spokojný otáčky sú kludnejšie nekolísajú toľko a zlepšil sa chod motora.
_________________
aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange


Naposledy upravil Beastie dne so říjen 09, 2010 8:53 pm, celkově upraveno 3 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
webster
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 30.12. 2006
Příspěvky: 142
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne červen 01, 2008 6:53 pm    Předmět: Citovat

Super robota, ale sa ti cudujem, ze si sa pustil do cistenia toho MAF senzora - vaha vzduchu. Keby ti to nevyslo, tak si dohral a cena noveho vo forde okolo 7500SKK, takze super, ze to vyslo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Beastie
Puma God
Puma God


Registrace: 16.9. 2007
Příspěvky: 1324

PříspěvekZaslal: ne červen 01, 2008 7:25 pm    Předmět: Citovat

Myslíš se sa može ten MAF pri čistení lahko poškodiť??Ja som bol maximálne opatrný... Smile
_________________
aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
honor88
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 4.3. 2008
Příspěvky: 115
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne červen 01, 2008 7:43 pm    Předmět: Citovat

Ano MAF senzor je hrozne nachylny ja kdyz sem to cistil tak mi servisman doporucil vahu nechat byt. Jinak snad ti to bude slapat ja po vycisteni sem mel tak 2000 km klid ale po tom zase vse zacalo znovu. O vikedu sem menil rozvody a od te doby zatim otacky nekolisaji tak uvidim.
_________________
Na motorkach?...nejezdime rychle, litame jen pouze nizko nad zemi...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
Beastie
Puma God
Puma God


Registrace: 16.9. 2007
Příspěvky: 1324

PříspěvekZaslal: ne červen 01, 2008 7:55 pm    Předmět: Citovat

Čo som čital aj tu na fóre,veľa ludí už čistilo MAF a nemali žiadny problém tak neviem.Na kopu otázok ohladom otáčok sa vždy dostala odpoved vyčisti MAF.Tak neviem... Cool
_________________
aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
webster
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 30.12. 2006
Příspěvky: 142
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po červen 02, 2008 10:27 am    Předmět: Citovat

Hej, je to fakt nachylne...Tu skrtiacu klapku si cistil len takzo zhora, alebo si ju mal aj vonku a vycistil si ju aj zvnutra? Idealne je to vybrat a pozriet si ju oproti svetlu. Skrtiaca klapka by mala byt cista a mala by byt vidiet malinka medzera medzi klapkou a obalom. Niektore typy doliehaju uplne, ale maju v sebe dierku. Musi tam byt volny prietok vzduchu. Ak nie je cista aj vo vnutri, tak to este moze robit bordel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Beastie
Puma God
Puma God


Registrace: 16.9. 2007
Příspěvky: 1324

PříspěvekZaslal: po červen 02, 2008 2:37 pm    Předmět: Citovat

Dole som je nemal.Ale chystám sa na to.Nemal som viac času Smile
_________________
aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
Kdo
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 26.4. 2006
Příspěvky: 141
Bydliště: kousek nad Prahou

PříspěvekZaslal: čt červen 26, 2008 2:52 pm    Předmět: Citovat

K tomuhle se taky chystám spolu s výměnou filtru. Chci se na něco zeptat. V jednom odkazu bylo, že při čištění MAfu se doporučuje odpojit AKU, nebo alespoň pak restart ECU. Pokud odpojím konektor (chci pročistit a prostříkat všechny) od MAFu při vypnutém zapalování, vyjde to nastejno, jako odpojit AKU natvrdo v tom smyslu, že se pak musí provést nové načtení ECU?? Tedy 2min. volnoběh, pak 3min zvýšené otáčky a cca 8 - 10km městským stylem?? Přijde mi to nastejno, že sice neodpojím AKU hned, ale při tom restartu se stejně začíná odpojením AKU (na cca 1hod).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kdo
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 26.4. 2006
Příspěvky: 141
Bydliště: kousek nad Prahou

PříspěvekZaslal: pá červen 27, 2008 11:39 am    Předmět: Citovat

Tak přidám ještě jednu úvahu. Když všude čtu, jak čistíte MAF, nebylo by vhodné vyčistit i čidlo teploty vzduchu?? Soudíc podle vzhledu, resp. ušpinění škrtící klapky, se dá odhadnout, jak vypadá vlákno termistoru na čidle teploty (obr č. 1)
a věřím, že "izolační" vlastnosti nánosu prachu a bordelu dokáží změnit hodnoty posílané do ECU pro MAF. Tyhle dvě součástky (čidlo teploty a MAF) pracují spolu, resp. MAF je závislý na čidle teploty a to je tam jen pro něj. Abyste věděli, jak to funguje: váha vzduchu (MAF) pracuje na principu ohřevu tělíska na 200°C (při jeho ochlazování prodem vzduchu) a výpočtu potřebného proudu ke znovuohřátí tělíska na 200°C a tím dochází ke zjištění množství proudícího vzduchu. Soustava ještě v sání obsahuje čidlo na měření teploty nasávaného vzduchu, aby měření proudem nebylo ovlivněno různou teplotou nasávaného vzduchu.

BTW: čidlo teploty je (soudíc podle tvaru konektoru) zepředu na těle sání pod volnoběžným ventilem, mezi měrkou oleje a sáním???? Je to ono? Obr.č. 2

Autorovi se omlouvám za použití jeho fotky.



Puma - čidlo teploty vzduchu.jpg
 Komentář:
 Velikost:  15.33 kB
 Zobrazeno:  24436 krát

Puma - čidlo teploty vzduchu.jpg



Puma - volnoběžný ventil.jpg
 Komentář:
 Velikost:  75.92 kB
 Zobrazeno:  24444 krát

Puma - volnoběžný ventil.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Scary
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 26.6. 2007
Příspěvky: 645
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt červenec 03, 2008 10:24 am    Předmět: Citovat

tak tiez mam toto cistenie za sebou... o ten MAF by som sa nejak nebal.. to kym tym netresnete o zem tak sa tomu nema co stat, teda... rukou by som to tiez nechytal.. ja som to vystriekal cisticom brzd /napad z ford mondeo fora/
volnobezny ventil som tiez vystriekal ale neviem ci to bol dobry napad..otacky nejak sli hore :S
musim na to este pozriet
a pri tej klapke som ziadnu medzeru nezbadal a ani dierku... ja somto sice trocha cistil ale nejak tak vydrhnut sa mi to nepodarilo Smile

_________________
1/4 mile piestany 2009 - 16,432
1/4 mile mimon 2010 - 16,432
to je presnost... Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu MSN Messenger ICQ
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Ford Puma Club » Motor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejít na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory






Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.08 sekund