Welcome to Ford Puma Czech!

Hlavní nabídka
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
Diskuzní fórum

Ford Puma Club :: Zobrazit téma - přehřívání v koloně
PřihlášeníUživatelHeslo
Přihlásit mě automaticky při každé návštěvě    
Registrace
Registrace
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Obsah fóra Ford Puma Club » Motor

Přidat nové téma   Zaslat odpověď
přehřívání v koloně
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Kdo
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 26.4. 2006
Příspěvky: 141
Bydliště: kousek nad Prahou

PříspěvekZaslal: út prosinec 18, 2007 8:15 am    Předmět: přehřívání v koloně Citovat

Včera večer mi dcera řekla, že se jí hřeje motor při popojížďení v koloně. Po rozjetí se opět zchladí. Údajně se teplota blíží k červenému poli. Jestli jí sepla sahara neví. Protože už byla tma, jediné, co jsem mohl, bylo zkontrolovat hladinu kapaliny, ta je OK. Myslím, že bude na vině sahara, resp. spínač (v horším případě motor sahary), nebo nějaký špatný kontakt. Termostat asi ne. Pamatuji, že se jí sahara spínala někde u "A - L" už na vyšší rychlost. Nebylo by k dispozici nějaké schéma zapojení?? Sahara je dvojrychlostní, takže předpokládám na spínači tři kontakty. Neznáte jejich zapojení, abych mohl zkontrolovat funkci motoru sahary proklemováním kontaktů v konektoru spínače? Bitron klimy to asi nebude, takže ten spínač na chladiči? Ten je při pohledu do motoru vpravém dolním rohu chladiče. Dokonce jsem ho ani nenašel v katalogu Autokelly ani MJauto. Nevíte, jestli je shodný s nějakým jiným Fordíkem?? Co ještě by podle vašich zkušeností mohlo být příčinou?? Pokud by někdo měl to schéma, prosím o zaslání na mail. Díky za rady
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
turnik
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 10.9. 2006
Příspěvky: 179
Bydliště: Bruntál

PříspěvekZaslal: út prosinec 18, 2007 1:57 pm    Předmět: přehřívání Citovat

zdravím....mě se pumička taky přehřívala ....měl sem spatný termostat a nějaký ventil který u fordu stojí 2 000 kč, náhradní výrobci tento ventil nevyrábí......teda tak mi to bylo řečeno u auto KELLY Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Elton
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 6.3. 2006
Příspěvky: 973

PříspěvekZaslal: út prosinec 18, 2007 2:47 pm    Předmět: Citovat

může to být termostat.. vyndat a uvídí se.. nový 173 kč - elit

může to být ventil topení - u forda nestojí 2 tis, ale cca 1600.. i druhovýroba ho dělá.. např elit 1645 kč - topilo ji topení, když se to hřálo??

v téhle zimě se v koloně nemůže hřát, viděl nych to spíš na ventil, nebo termostat..

nejlepší by bylo aby si ke mě přijel a na místě to zjistíme... Smile
tel: 603 167 331
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kdo
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 26.4. 2006
Příspěvky: 141
Bydliště: kousek nad Prahou

PříspěvekZaslal: út prosinec 18, 2007 2:47 pm    Předmět: Citovat

Na špatný termostat to nevypadá (soudím na základě příznaků), ten by se projevoval i a hlavně za jízdy, při tepelné zátěži motoru. Tohle vypadá na nedostatek chladícího vzduchu při stojícím autě, tedy asi nefunkce sahary, protože se to po rozjezdu hned ochladí. Jaký ventil máš na mysli, kde je a co ovládá??

2all: nemá někdo to schema zapojení sahar??
Edit: 2Elton: proč by se v zimě nemohl hřát motor?? Když stojíš a skrz chladič neproudí vzduch, je více méně jedno, jaká je jeho teplota. Jestli jí to v okamžiku zvýšené teploty topilo nevím - zeptám se, ale teplota prý nebyla až v červeném, jen se tam blížila. Naštěstí se vždy dřív rozjela.
Díky za nabídku, ev, ji využiju, ale musím se s ní domluvit, do svátků je denně v práci, tak jedině o víkendu. Šlo by to??
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Elton
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 6.3. 2006
Příspěvky: 973

PříspěvekZaslal: út prosinec 18, 2007 3:08 pm    Předmět: Citovat

tvá úvaha je naprosto logická a v pořádku..

s problémy s chlazením mohu napsat knížku.. Wink

nejlepší fakt bude přijet.. v systému chlazení pumy je několik specifik, která jsou dost záludná..

dle mých zkušeností mě sahara spíná fakt v létě v koloně.. v zimě to zvládne topení a když otevře termostat, tak v chladiči je dost studené vody... Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jackal
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 20.11. 2006
Příspěvky: 245
Bydliště: Mladá Boleslav

PříspěvekZaslal: út prosinec 18, 2007 9:09 pm    Předmět: Citovat

Souhlasím s Eltonem , mě sahara spíná jen někdy v létě a v zimě vůbec. To mam auto stát třeba půl hodiny nastartovaný a sahara je v klidu. Přehřívání motoru i v zimě může ukazovat třeba na nějakou začínající nemoc motoru,jak je na tom motorově?
_________________
Jackal - game ower
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kdo
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 26.4. 2006
Příspěvky: 141
Bydliště: kousek nad Prahou

PříspěvekZaslal: st prosinec 19, 2007 8:19 am    Předmět: Citovat

Motorově je na tom skvěle (ťuk, ťuk, ťuk). Za celou dobu nebylo potřeba nic dolévat, všechny kapaliny drží hladinu. Olej samozřejmě měněn. Startuje na drc. Vzhledem k tomu, že kapalina je přes několik takových teplotních výkyvů na stejné hladině, soudím, že to nebude ničím jiným, bo např. při podfukování vzduchu do okruhu by se tento začal tlakovat a přes zátku by ucházel spolu s kapalinou. Zrovna tak asi klasicky nevařila, protože by tam taky asi byl úbytek při přetlakování a po vychladnutí.
Ad sahara: IMHO nemá cenu uvažovat, že se motor uchladí i v létě, navíc i se zapnutou klimou, nebo, že v zimě nemusí spínat. Při zapnuté klimě spíná ventilátor bitron klimy podle tlaku média a tak je termospínač na chladiči vlastně bez práce, protože sahara běží daleko častěji a naprosto bez ohledu na teplotu chladící kapaliny. V zimě chápu, že se může stát, že sahara nesepne, ale jen do té doby, než teplota kapaliny dosáhne k určité spínací teplotě spínače. Ten pak musí sepnout bez ohledu na roční období, nebo okolní teplotu. Volnoběh na místě je o něčem jiném, než popojíždění. Proto taky nevím, jak to vyzkoušet, nechat motor na volnoběh? I když všechno vypnu a nechám ho vrtět na místě, je to o něčem jiném, než popojížďění s určitou zátěží motoru. Proto bych rád měl to schéma zapojení. BTW: přemýšlel jsem o tom (dcera je teď pryč, takže na Pumičku se nepodívám a ptát se jí na takovéhle věci po telefonu nemá smysl). Má ten ventilátor sahary vůbec dvě rychlosti, nebo jen jednu??
Ad zapojení termospínače: ze zkušenosti vím, že se většinou spíná mínus - do motoru jde stálý plus (častěji přes zapalování). Pokud je jednorychlostní, musí mít konektor dva kontakty, kde stačí je propojit natvrdo a sahara se musí rozběhnout. Pokud je dvourychlostní, pak by měl mít konektor tři kontakty, ale tady (vzhledem k jedné vrtuli, resp. jednomu motoru) nevím přesné zapojení. Jedna přes odpor a druhá na tvrdo? U dvouvrtulových dvourychlostních sahar se na nižší rychlost přes relátka (dvě spínací a jedno přepínací) sepnou motory do série a na plno se přepnou paralelně. To znamená, na nižší rychlost se propojí dva kontakty (mínus+jeden) a na vyšší se propojí všechny tři (mínus+oba)
2Elton: protože vím, že máš Pumičku v malíku, mohl bys mi napsat, kolik má sahara rychlostí a kolik je na termospímači kontaktů??
Dají se někde vůbec sehnat nějaká schemata na Pumu??
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Elton
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 6.3. 2006
Příspěvky: 973

PříspěvekZaslal: st prosinec 19, 2007 8:28 pm    Předmět: Citovat

pokud by si chtěl přijet, můžeš v neděli odpo...

můj tel: 603 167 331
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Elton
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 6.3. 2006
Příspěvky: 973

PříspěvekZaslal: čt prosinec 20, 2007 2:44 pm    Předmět: Citovat

ventil topení...

zkus taky opatrně až to bude teplý pootevřít nádržku, vypydá to, že je to trochu zavzdušněný..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Ford Puma Club » Motor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejít na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory






Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.08 sekund