Welcome to Ford Puma Czech!

Hlavní nabídka
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
Diskuzní fórum

Ford Puma Club :: Zobrazit téma - Automatica klima
PřihlášeníUživatelHeslo
Přihlásit mě automaticky při každé návštěvě    
Registrace
Registrace
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Obsah fóra Ford Puma Club » Elektrika

Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Automatica klima
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MAd
Puma Boss
Puma Boss


Registrace: 24.1. 2006
Příspěvky: 652
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út červenec 24, 2007 9:26 pm    Předmět: Citovat

O žádném "plug and play" modulu nevím. Já nad tím již delší dobu přemýšlím a vyrobit by to samozřejmě šlo. Chce to jen tyto znalosti: PIC/Atmel, PID regulátory, číslicová technika.

Je tu někdo, kdo má znalosti z některé výše uvedené oblasti a chtěl by jít do toho se mnou ?

To PumaDedek: V některém tématu jsi vložil foto "digi klima v pumě". Nepsalo se na stránkách, kde jsi to našel nějaké info ? Díky

_________________
Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo Sad


§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
dreamcatchers
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 21.4. 2007
Příspěvky: 185
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út červenec 24, 2007 9:57 pm    Předmět: Citovat

Když jsem pumu koupil tak jsem se o tom bavil se známym klimatizérem a tem mi řekl že udělat by to nebyl takový problém jen u Klimatronicu se to řeší tak že kompresor klimy běží furt a jen si to dotápí na požadovanou teplotu. U manuální klimy by se to dalo vyřešit tak že by se do elektrického okruhu dal termostat se štelovacími stupni který by spínal kompresor klimy. Tenkrát co jsem se ho ptal tak manuální stojí cca2000,- ale že se dá sehnat i digitální.
Takže tím by se to dalo vyřešit taky.
Ale to co jsem dal PumaDědek je profi.

_________________
Ford puma 1,7 16V limited edition Mc QUEEN vyrobeno 300 ks ale nic limitovanýho jsem nenašel moje je 31. lehký tuning
PRODÁNO teď se vozím v Mondeu combi r.v. 98 1.8 16V; r.v.03 2.0 TDCI; r.v. 10 2.0 TDCI
DIAGNOSTIKA NA VOZY FORD
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
MAd
Puma Boss
Puma Boss


Registrace: 24.1. 2006
Příspěvky: 652
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út červenec 24, 2007 10:42 pm    Předmět: Citovat

dreamcatchers napsal:
kompresor klimy běží furt a jen si to dotápí na požadovanou teplotu


Ano, tohle řešení jsem chtěl použít. Bylo by to bez zásahu do dalších komponentů. V podstatě by se vyhodil ven ovladač teploty a do jeho konektorů by se připojila nová jednotka ...

_________________
Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo Sad


§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
Matěj
Puma God
Puma God


Registrace: 22.6. 2006
Příspěvky: 1093

PříspěvekZaslal: st červenec 25, 2007 8:21 am    Předmět: Citovat

Sel by udelat nejakej zasah do klimy, aby se dal regulovat jeji vykon? Prijde mi fakt hodne neprakticky nastavovat teplotu mychanim vzduchu z motoru.. Pak to zbytecne zere a nejede..
_________________
Ford Puma 1,7 VCT 2006-2010


Naposledy upravil Matěj dne st červenec 25, 2007 10:26 am, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MAd
Puma Boss
Puma Boss


Registrace: 24.1. 2006
Příspěvky: 652
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st červenec 25, 2007 8:40 am    Předmět: Citovat

Nejsem odborník přes kompresory, ale obávám se, že konstrukce naší klimatizace je natolik jednoduchá, že to asi nepůjde ...
_________________
Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo Sad


§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
jmario
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 24.4. 2006
Příspěvky: 135
Bydliště: SR Nitra-Nove Zamky-Surany

PříspěvekZaslal: st červenec 25, 2007 12:44 pm    Předmět: Citovat

Najjednoduchsie a aj najekonomickejsie riesenie je ze sa klima (kompresor) bude vypinat/zapinat sama pri nastavenej teplote a ak teplota v aute stupne nad hodnotu nastavenu na termostate tak opat klima (kompresor zapne)... a ine riesenie neprichadza velmi do uvahy pretoze kompresor cize aj kompletne chladenie nedokaze chladit len na cast vykonu co znamena ze ma len poloho 0 a 1....

Da sa to dosiahnut jednoduchym predradenim termostatu s niekde pekne vyvedeninim jeho ovladania ci uz manualneho alebo digitalneho pred tlacidlo zap/vyp klimi...

Z vlastnych skusenosti (zlych) odporucam co najmenej pouzivat rieseni s nejakym externym riadenim pomocou PIC / Atmel a podobne...

_________________
SKYPE me! jmario666
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MAd
Puma Boss
Puma Boss


Registrace: 24.1. 2006
Příspěvky: 652
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st červenec 25, 2007 1:12 pm    Předmět: Citovat

jmario napsal:
Z vlastnych skusenosti (zlych) odporucam co najmenej pouzivat rieseni s nejakym externym riadenim pomocou PIC / Atmel a podobne...


Nechci ti brát iluze, ale pokud se správně odladí sw, tak je to jedno z nejspolehlivějších řešení.

jmario napsal:
Najjednoduchsie a aj najekonomickejsie riesenie je ze sa klima (kompresor) bude vypinat/zapinat sama pri nastavenej teplote


Ano, samozřejmě. Je tu ovšem otázka, jak se bude tento systém častého sepínání líbit kompresoru a souvisejích součástí. Navíc řešení, které jsem navrhnul jde používat v létě i zimě (v zimě stačí použít tlačítko A/C - vypnout klimu)

Z pozorování se mi zdá, že klima je stále sepnutá a právě se používá k dosažení požadované teploty teplý vzduch i v automobilu s dvouzónovou automatickou klimatizací ...

_________________
Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo Sad


§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
dreamcatchers
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 21.4. 2007
Příspěvky: 185
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st červenec 25, 2007 6:38 pm    Předmět: Citovat

To jmario : nevim možná se mi to zdá ale přijde mi že jsi napsal uplně to samý co já akorát s jinýma slovama.

Co se týče rozdílu mezi Klimatronicem a klasickou "čůdlovou" klimou je dost velký a to ten že u čůdlové klimy běží kompresor na 100% a u klimatroniku nikoli jeho výkon je asi tak 50-70% je to z toho důvodu že kompresor běží "teoreticky pořád" A je to kuli spotřebě

To matěj : regulovat výkon u kompresoru nejde je to z toho důvodu aby na vysokotlaké větvi vznikl tlak okolo 15 barů aby se chladivo správně "rostříklo" v redukčnim ventilu. Samozřejmě když je v okruhu málo chladiva tak na vysokotlaké větvi je i menší tlak a mín to chladí ale systém by na to byl tak složitý že bych na to uplně zapomenul.
A co se týče vypínání a zapínání kompresoru veškerým součástem je to jedno pokavad je v chladivu dostatek přidávaného oleje. Ale jedna otázka tady vysí nad elektromagnetickou spojkou co spíná kompresor ta by opravdu měla asi menší životnost.
Nejjednodužší řešeni a nejekonomičtější co na spotřebu je: přidat do okruhu termostat jak jsem psal už výše ale otázka je co na to ta spojka
a složitější a co na spotřebu vyžší je : dotápět do systému jen teplý vzduch samozřejmě co jsem pochopil z vašich příspěvků pro někoho by to problém vymyslet asi nebyl.

_________________
Ford puma 1,7 16V limited edition Mc QUEEN vyrobeno 300 ks ale nic limitovanýho jsem nenašel moje je 31. lehký tuning
PRODÁNO teď se vozím v Mondeu combi r.v. 98 1.8 16V; r.v.03 2.0 TDCI; r.v. 10 2.0 TDCI
DIAGNOSTIKA NA VOZY FORD
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Hydrovar
Puma Owner
Puma Owner


Registrace: 8.3. 2007
Příspěvky: 86
Bydliště: Znojmo

PříspěvekZaslal: út srpen 14, 2007 10:29 am    Předmět: Citovat

Tady vypadá, že už to maj snad vyšpekulovaný, ale víc jsem po tom nepátral, jen jsem na to narazil a vzpomněl si, že se tu cosi podobného řešilo. Já klimu nemám, tak po tom nebudu dál pátrat, ale třeba to někoho z vás zaujme ...

Kód:
http://www.conrad.cz/vnitrni-vnejsi-teplomer-s-termostat-funkci-checktemp-ii+dp62838/


mod.edit: odkazy mimo forum davejte do znacek code

_________________
1,4 ZETEC SE, r.v. 98
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Elton
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 6.3. 2006
Příspěvky: 973

PříspěvekZaslal: út listopad 27, 2007 6:07 pm    Předmět: Citovat

já bych to dokázal, vše na to mám, napiš mi email..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Elton
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 6.3. 2006
Příspěvky: 973

PříspěvekZaslal: út listopad 27, 2007 6:49 pm    Předmět: Citovat

odhad je 10-15 tis..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
redgoblin
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 2.10. 2006
Příspěvky: 677
Bydliště: Praha (Nová Paka)

PříspěvekZaslal: pá květen 09, 2008 1:18 pm    Předmět: Citovat

Tak to někdo zkoušel??
_________________
www.sportovniturnaje.cz
www.mazoretky-np.ic.cz
www.copyshop.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Ford Puma Club » Elektrika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejít na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory






Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.13 sekund