Autor Zpráva
supecek
PříspěvekZaslal: so červen 09, 2007 10:58 pm    Předmět:

Plně souhlasím s názory Vás všech,že PRVNI po koupi ojetého auta se MUSI vyměnit mimo jiné olej. Ale né ledasjaký. Puma si zaslouží to nejlepší! A specielně pro ni a podobné motory vyvinul Ford olej. Je to CASTROL GTX A1 5W-30! Už v autoškole se žáci učí, že o tom jaký olej použít rozhoduje VYROBCE MOTORU! Je sice poměrně dražší, 1l stoji cca 420 kc, ale vyplatí se do kvalitního oleje ty prachy dát, protože kdo maže, ten jede! Každý motorář se mnou bude souhlasit.
Kdo
PříspěvekZaslal: pá červen 08, 2007 10:13 pm    Předmět:

Omlouvám se a respektuji. Jen mě překvapila Timebustrova otázka.
Kdo
PříspěvekZaslal: pá červen 08, 2007 9:46 pm    Předmět: Re: Puma na dálnici ano - ale spíš nebo radši ne!!!

mod.edit: opravdu se tu navzajem nijak nebudem do sebe navazet, ok? tohle mi uz k tematu opravdu nesedelo
Timebuster
PříspěvekZaslal: pá červen 08, 2007 7:02 pm    Předmět: Puma na dálnici ano - ale spíš nebo radši ne!!!

hmm, docela sranda, může mi tu někdo zodpovědně napsat které auto nezvládá jízdu po dálnici???

1.4 Puma je jiný kafe, to je město a okresky.
1.8 TDCi 03-04 Focus je ted pro me ideální volba, vzhledem k mím cestám 1000Km a víc v kuse 2x 3x v měsíci, tak do toho jdu, nikdy jsme doma neměli nic jinýho než Forda a asi u toho zatím dlouho zůstanu. Než vydělám na BMW.

Řekl bych, že jsme se pomalu dostali mimo téma - oddělanýho motoru, kterej jsem zaplatil:o)
Kdo
PříspěvekZaslal: pá červen 08, 2007 6:35 pm    Předmět:

Musím se Timebustera zastat, píše, že to autí původně plánoval do města. Faktem zůstává, že pak musím ale styl jízdy trochu přizpůsobit i autu. Prostě nebudu dodržovat svůj obvyklý rytmus (zcela záměrně nepíšu povolenou rychlost - to je jiná kapitola) a ono to půjde. Když jsem musel pro dceru na otočku z Prahy (no, kousek nad ní Smile ) do Bratislavy a zpět, taky jsem měl bobky, že to bude rasovina, ale naštěstí mám na to auto (někteří vědí), takže jsem po dálnici plul 160, rozvalenej v křesle a motor si pokojně točil 3.5K. Nemluvím o úseku mezi Humpolcem a Velkým Meziříčím, kde to touhle rychlostí opravdu nešlo a musel jsem zpomalit na předepsaných 130, protože bych se ani nedověděl kolik je hodin, jak se všechno na té valše třepalo (zajímavé, že CD v rádiu ani jednou nepřeskočilo). věřím tomu, že kdybych jel její Pumou, jak mi navrhovala, tak bych u Brna z auta vylezl po čtyřech a nekomunikoval, bo bych stejně nic neslyšel. Bez urážky, prostě fakt. Ovšem tomu pomáhá i její výfuk. A v té rychlosti je motor cirkulárka - pro mně, zvyklého na silné diesly. Ale neříkám, že by to nešlo, holt pomaleji a déleji. Ale jak píší ostatní, není pravda, že to auto to nezvládne. Je to jako s koňma. Co dokážou hodně záleží na kočím (foneticky Surprised ).
douda
PříspěvekZaslal: pá červen 08, 2007 4:00 pm    Předmět: Re: Puma dálnici zvládá

Timebuster napsal:
přeci jen jsem s ní odjel za průměrně 100Km denně
Jezdím skoro denně 90 km, a no problemo Smile Cool
Matěj
PříspěvekZaslal: pá červen 08, 2007 3:49 pm    Předmět:

Puma neni auto na pohodly pri dlouhych cestach, ale ne ez by je nezvladala.. To je nesmysl.. sam jezdim s Pumou nekdy i 200km v kuse a clovek je pak unavenej ale auto zvlada v pohode.. pohodlná cestovní rychlost ale neni 180-190km/h, tu bych videl u 1,7 nekde mezi 150-160km/h, kdy motor tocí 2/3 rozsahu otáček což by mu dlouhodobě nemělo vadit..

ze tady nekdo chce po 1,7 nebo nedej bože po 1,4 aby ho vozila pohodlne 180-190km/h dlouhodobe po dalnici, to auto to pak vážně nezvládá.. Konkretně jestli jsi s Pumou jezdil timhle stylem jak jsi tady nekde na foru psal, tak kdyby se ti nestalo tohle tak bys ten motor postupne utahal..

jinak vzdycky kdyz si budes kupovat auto tak ti musi co nejvic vyhovovat.. A ne 1,4ku na dalnice.. na to si nekupuj ani toho fokuse.. To bych bejt tebou sel do mondea (jestli si za Fordem stojis)
SiD
PříspěvekZaslal: pá červen 08, 2007 1:13 pm    Předmět:

imho puma opravdu dalkove jizdy dobre az velmi dobre zvlada.. zkusenosti mam urcite min nez tady ostatni starsi clenove klubu.. ale vystridal sem na daleke cesty okolo 6 aut a musim rict ze kdyz se jede v jednom nebo ve dvou lidech tak puma obstala nejlip (v 7 lidech obstal nejlip zase chrysler voyeger 3.8 v automatu)

stejne jak tu padlo, stat se ti to mohlo s kterymkoliv autem a nemusela to byt puma.. kdybys mel noveho bavora a vysral by se ti takhle tak bys psal co? ze BMW a hlavne ty nove stojej za prd?? nevim.. prijde mi blbe navazet se takhle do pumy kdyz ocividne selhlal hlavne lidsky faktor (nebudem resit kdo - jestli ty nebo mechanik v hodonine nebo u charouze) a nebo cidlo kontroly tlaku. to fakt mohlo odejit kdekoliv...

a jeste: nepiste dva prispevky pod sebe - tudiz kdyz ma nekdo posledni prispevek v diskuzi a chce neco dopsat, pouzije tlacitko EDIT, od toho tu je.. pokud uz prispel nekdo jiny nez vy na konec tak normalne tlacitko post reply a prosim zdrzte se vzajemnych urazek.. uvidite ze se bude jednat lip a pak si treba i s usmevem radi podate ruku na nejakym tom sraze ;)
jo a abych nezapomel - promazano o OT
Timebuster
PříspěvekZaslal: pá červen 08, 2007 1:12 pm    Předmět: Re: Puma dálnici zvládá

jo jo, je to tak že Puma 1.4 určitě není vozítko na dálnici o tom mě nikdo nepřesvědčí že je, možná 1.7 a to ještě trochu omezeně, hluk uvnitř, tvrdost podvozku atd.. Plánoval jsem ji spíš do města a tak kolem, proto jsem ji kupoval, ale situace se zásadně změnila, přeci jen jsem s ní odjel za průměrně 100Km denně. Nezvládla jízdu bez oleje Surprised) ne dělám si srandu spíš mě naštvalo, že neblikla kontrolka, což myslím že měla. Takhle jsem do toho vlítl až po uši a ani jsem nevěděl co se dějěSurprised)
Anubis
PříspěvekZaslal: pá červen 08, 2007 11:56 am    Předmět: Puma dálnici zvládá

Jezdím na dálnici pořád: Praha - Svitavy, Ostrava - Olomouc - Svitavy, Svitavy Brno - to není sice dálnice, ale cesta do práce taky ne. Puma dálkový jízdy zvládá s přehledem a to určitě nejedu 110km/h. Točím se tak okolo + - 160. Jezdím takhle od září minulýho roku a vše je v pohodě. Věta že Puma dálkový jízdy očividně nezvládá je nesmysl.
Timebuster
PříspěvekZaslal: pá červen 08, 2007 9:55 am    Předmět: shrnutí

Už mě to neba. Příště sem nic nepíšu. Kontrolka při startu svítila, pak zhasla. Km přetaženy o 3000. Fyzicky kontrolován olej tak před 1,5 měsícem a hladina těsně pod ryskou MAX. V Pumě není 5l oleje ale pouze 3,5 to jen pro upřesnění tvého příspěvku. Při jízdě na dálnici zvuk jak když strčíš kovovej předmět do ventilátoru a pak šlus. Už nešlo nastartovat, starter jak kdyby tam nebyl, jen cvakal. Auto jsem viděl naposledy v Praze u Charouze, tam řekli zadřeny, ale auto nikdo nezvedal. Známej si to odtáhl k sobě do Hodonína a druhej den volá že zadřeny, nedostatek oleje, přetaženy Km o 3000. Kdyby mi řekl že olej protekl nějakou prasklinou pomalu ven z vany. Tak ho asi zabiju. _byl jsem tam před cca týdnem od toho co se to stalo a jasně jsem mu popsal co se stalo a že jsem vymetl takový kostky na krajnici který tam ti dělníci z kapsche nechali u brány. A tak mohl spodek trochu zkontrolovat. Já samozřejmě taky (ale přeci jen mám zcela jinou profesi než automechanik). Největší problém vidím s tou kontrolkou, ta kdyby blikla a okamžitě stojím na benzině a kontoluju respektive dolívám. Confused
Rem
PříspěvekZaslal: čt červen 07, 2007 12:31 pm    Předmět:

smrja, pokud pise, ze drhnul spodkem auta prikop... neni preci co resit... Prectete si tenhle topic od zacatku. Ta odpoved bije do oci.

Ad Timebuster, proc pises, ze Kdo neni ferovej chlap? Neznam ho, ale pokud to pises pouza na zaklade jeho pripsevku tak ses trochu mimo. Urazky si res po icq, netahej to sem na forum. Jeho prispevek byl vecnej a trefnej.
Kdo
PříspěvekZaslal: čt červen 07, 2007 7:27 am    Předmět:

Probůh, nejde o to být dokonalý, ani to není reakce na nějaké rozepře, z toho jsem už vyrostl, ale za třicet let, co mám řidičák jsem se ještě nesetkal s takovou filozofií. Jen jsem reagoval na tvůj text. Přečti si ho znova. Píšeš, jak tě Puma zklamala- evidentně nezvládla, že není 100% na dálnici a že nechceš staré auto a skočíš raději do nového - jiného. Ale to není vina auta, že neumí jezdit bez oleje, ať staré, či nové. Samozřejmě, stát se to může kdykoliv a komukoliv. Asi se opravdu stalo několik na sobě nezávislých náhod, které ve finále znamenaly konec motoru. Tolik k tobě, teď k možným příčinám, samotného by mně zajímalo. proč k tomu došlo.

Při startování svítila kontrolka oleje?? Když se nerozsvítila po úniku na dálnici, musí být chyba tam. V motoru je pět litrů oleje a ten motor určitě nesežral všechen, takže pokud unikl, musel buď postupně, to bys viděl na zemi loužičky, nebo nějak naráz za jízdy, ale to by auto bylo od oleje zespodu a vzadu - jak by ho strhával proudící vzduch. Pořád by se ale měla rozsvítit kontrolka baroskopu. Když jste ten motor vyndali, tak tam olej vůbec nebyl?? To, žes přetáhl výměnu vůbec neuvažuj, to s tím nemá nic společného a nevím, proč o tom mechanik mluvil jako o příčině. Nemohla se podělat pumpa, že tam olej byl, ale nemazal?? Ale tam je zase ta kontrolka. Ta bude v tomto případě alfou i omegou této situace. Jak to vypadalo? Shrneme si otázky. Svítila kontrolka při zapnutí zapalování pře jízdou? Nebyly předtím pod autem loužičky? Po zadření byl v motoru ještě nějaký olej? Bylo auto potom od oleje zespodu a vzadu? Ta kontrolka potom svítila? Rád bych věděl, co se stalo, už jen pro to, že se to opravdu může stát komukoliv.
PumaDedek
PříspěvekZaslal: st červen 06, 2007 8:01 pm    Předmět: Re: Motor mrtvej

Arrow Cool HM....DEBATA NA ÚROVNI...Do motoru nevidíš.stejhně jako do ženský.Je mnoho faktorů,které jsou příčinou různých závad.Nezáleží kdo je"VINEN" ,ALE kdo za to zaplatí NÉ. Cool
Timebuster
PříspěvekZaslal: st červen 06, 2007 6:58 pm    Předmět: Re: Motor mrtvej

Podívej se, píšeš docela ostře a myslím že je to odměna za minuly rozepře.
Nicméně věc se má takto. Koupil jsem auto a byly prokazatelně měněné rozvody, tudíž jsem je neměnil. olej byl měněn těsně před koupí Pumy, od člověka se kterým se znám velice dlouho a velice dobře. No tak jsem jezdil a průběžně jednou za měsíc možná za měsíc a půl mrkl na olej - nic se neztrácelo, vše v normě, olej u rysky max. No takže takhle to probíhalo, asi dvakrát - pumu mám asi půl roku. Před 14 dny jsem přejel zajíce, trošku jsem to vzal i příkopem, bylo trochu ohnutý spodní rameno, a prasklej nárazník, rameno se vyměnilo. Nárazník jsem sehnal. Domluvil se na výměně nárazníku. Nenapadlo mě potom se mrknout na olej. A hlavně to nenapadlo lidi co měli auto zvednutý a prohlíželi ho ze spodu. Takže mi to předali a svištím do Prahy, no a tam kde bydlíš (kousek od Prahy) v tom pěkně zavrnělo a motor zdechl. Nesvítila ani žádná kontrolka. Nic takovýho. podle mě to muselo někde odkapat nějakou trhlinkou. Není možný abych za 5 měsíců prakticky nespálil žádnej olej a za měsíc či měsíc a půl od poslední kontroly se to vypálilo. Prostě blbá shoda náhod, a hlavně chyba že jsem na to asi sám nemrkl po tom nárazu nebo někdy za pár dní. Puma není moje první auto. Když jsem se bavil se známým co nám dělá auta tak řekl že má poznámku o výměně oleje po 15000 a mám odjeto 18000 a tim to prý je, tak nevím už se to stalo, motor už mám novej tak se nehodlám s nikým hádat. Prostě se to stalo a nevím kdo za to může, chceš-li tak já. Kdyby s tím třeba jel někdo jinej tak třeba on že??? Nemusíš ze mě dělat blba.

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group